27 |
Specifica o singura imagine 2D formata din pixeli. Ea are o latime (width) si o inaltime (height). Ea poate fi alb-negru, si atunci numarul de componente este 1 (un intreg in 0..255) specificand tonalitatea de gri. Sau poate fi color, caz in care numarul de componente este 3, corspunzator cu numarul de byte pentru realizarea codului RGB. Componentele RGB sunt deasemenea intregi in gama 0..255, precizand, respectiv, cantitatea de Red, Green si Blue ce se atribuie pixelului
Sintaxa este:
fooImage <width> <height> <num components> <pixels values>
De examplu,
fooImage 1 2 1 0xFF 0x00
este o imagine lata de 1 pixel si inalta de 2 pixeli,
alb-negru (mai exact, scala de gri) cu pixelul de sus alb si pixelul de jos
negru. Un alt examplu,
fooImage 2 4 3 0xFF0000
0x00FF00 0 0 0 0
0xFFFFFF 0xFFFF00
# rosu verde negru...negru alb si galben
este o imagine 2x4 pixeli, color, cu pixeli de culoarea specificata:
Pixelii sunt completati de la stanga la dreapta si de jos in sus.
Un exemplu de cod care utilizeaza SFImage este
Shape {
appearance Appearance {
texture PixelTexture {
image 2 4 3 0xFF0000 0xFF00 255 0xFFFF 0xFF00FF 0 0xFFFFFF 0xFFFF00 }
}
geometry Box {size 1 1 1}
}
© Cornel Mironel Niculae, 2003-2008
13-Nov-2009